A Quiet Summer
Seventeen-year-old Ada faces pressures from her family as she tries to have her first summer fling in Turkey. Things take a turn for the worst when her carefree teenage cousin Mira arrives from France.
In her second short, up-and-coming Turkish filmmaker Sis Gürdal evokes the sensual haze of summer and the subtle tremors of youth beneath the film’s surfaces. Longing, repression, and desire drift below, as a fleeting season threatens to undo what little certainty the young protagonist clings to.