A Separate Wind
Omar and Karina’s mother has a stroke during the family holidays. The siblings, drifting apart, will start a long journey through Mexico towards their grandmother’s house. On the road they will face a broken and divided country where mistrust, resentment and violence are everywhere.
Following teen siblings on a faithful cross-country journey, A Separate Wind is that rare road trip film that queries the deceptive freedoms of the open landscape. Mixing the awesome with the intimate, the film interweaves growing pains and social unrest into a rich tapestry of contemporary Mexico.