A Strange Colour of Dream
Named after an Ahmet Hamdi Tanpınar poem, Yasemin Akıncı’s beautiful documentary drifts contemplatively through Istanbul, guided by a solitary observer with a keen eye for design. As the city remakes itself—in memory and stone—the rift between creative reverie and concrete reality grows ever wider.