A Swedish Love Story
Thirty years before Songs from the Second Floor, Roy Andersson made his feature debut with this glorious love story. Looser than his later masterworks—but every bit as funny!—its keen eye for balancing the existential and the absurd means there’s little mistaking this for the work of anyone else.