A Teacher
While she would later shepherd its expansion into a 6-hour TV series, Hannah Fidell’s debut feature runs a mere 75-minutes. Such brevity speaks to the film’s lazer-pointed focus, its unnerving formal effects and fine lead performance evincing its protagonist’s mental unraveling with sleek economy.