...A Valparaíso
This collaboration between Joris Ivens and Chris Marker fascinates not just for its subject matter—daily life in the titular Chilean seaport city—but the traces of their distinct points-of-view. A fertile dynamic emerges from the realism of Ivens’ images and the fluid associations of Marker’s prose.