A Woman Is a Woman
Exotic dancer Angela attempts to have a child with her unwilling lover Emile. But Alfred, Emile’s best friend who is in love with Angela, is happy to be a father. Angela loves Emile and refuses Alfred’s advances, but leads Emile to believe that she is infatuated with his friend.
Godard’s radical “neorealist musical” is one of the most iconic films of the French New Wave. Re-inventing Hollywood’s aging genre, it is full of fourth-wall-breaking playfulness, Eastmancolor Parisian streets, Legrand’s lush score, and the sparkling presence of Belmondo, Brialy, and Anna Karina.