Aaahh Belinda
Serap, a young actress with a strong, lively personality and a special dislike for middle-class family life, takes part in a TV-commercial for a recently marketed shampoo, “Belinda”. She plays the role of a typical housewife called Naciye.
What if you wake up one day only to find out that you have become everything you ideologically despise? Atıf Yılmaz’s bittersweet masterpiece, which combines social commentary with surrealist comedy, both subverts the values of consumer society and the social roles attributed to women.