Adieu Philippine
France, 1960. In two months, young technician Michel will leave for Algeria to fulfill his military duties. Until then, he spends his time dating best friends Liliane and Juliette. When he goes on holiday to Corsica, the girls join him, and a game of seduction and rivalry evolves between them.
A high-spirited gallivant, Jacques Rozier’s feature debut has to be among the most genuinely spontaneous and formally radical of the early French New Wave films. This once-overlooked masterwork sets out on a youthful excursion through Corsica that fizzes with political urgency and sensory vividness.