Emma and Anaïs are best friends and yet everything in their life seems to set them apart, their backgrounds but also their personalities. This film follows the pair from the age of thirteen to eighteen, during these adolescent years when radical transformations and first times punctuate daily life.
Much like Boyhood, Sébastien Lifshitz artfully embeds the process of growing up into this award-winning documentary, which deftly chronicles the lives of two teenage girls over five years. A poignant look at the bliss and agony of teenage girlhood and the forks in the path of coming of age.