After Yang
When his young daughter’s beloved companion—an android—malfunctions, a father searches for a way to repair him. In the process, he discovers the life that has been passing in front of him, reconnecting with his wife and daughter across a distance he didn’t know was there.
In this wistful, intelligent drama, an invigorating dance scene is the surprising catalyst for a family crisis. Ruminating on both cross-cultural adoption experiences and the ethereal power of loved ones’ mementos, Kogonada’s film is a testament to sci-fi’s capacity for tender human insight.