Afternoon
A family spends three summer days in a beautiful lake mansion close to Berlin. Together with her new lover, Irene visits her brother Alex, who still inhabits the house with his writer son Konstantin. Konstantin’s girl-friend pops in, too, and all of them drift away from each other more and more.
Angela Schanelec’s film generously lets us piece together relationships, family drama and love’s hurt through oblique observation and heart-felt restraint. A sun-drenched snapshot of a subtly distraught summer holiday, shared between lakeside neighbors.