Akira
It’s 2019, thirty-one years after the Japanese government nuked Tokyo as damage control for an experiment involving paranormal abilities in children. Cyberpunk biker Kaneda rides into the unknown on a mission to save his friend Tetsuo from a vast and far-reaching government conspiracy.
Calling Akira a pioneering work of animation would be doing it a disservice. It’s a pioneering, hugely influential work of cinema, period. Katsuhiro Ôtomo’s cyberpunk masterpiece hurtles through the neon-drenched streets of post-apocalyptic Neo-Tokyo, and finds jaw-dropping artistry in every frame.