Alamar
Before their inevitable farewell, a young man of Mayan roots and Natan, his half Italian son, embark on an epic journey into the open sea to the Chinchorro reef off the coast of Mexico. There the son is taught to fish and snorkel, discovering the world and culture of his father’s water-bound life.
Somewhere between documentary and fiction lies Alamar, an astonishingly beautiful tale of fathers and sons shot off Mexico’s Caribbean coast. Equal parts poetry and of-the-moment spontaneity, this ode to parenthood is a ravishing experience, the stunning imagery outmatched only its pure heart.