Alix's Pictures
In Jean Eustache’s César-winning short, his art of capturing conversation is interleaved with an experiment in perception. Revealing how description might twist photographic truth, Alix’s Pictures unlatches words from being faithful to images, and submits to vertiginous dissonance.