All Is Forgiven
Victor adores his wife Annette and their young daughter Pamela, but his self-loathing and drug use take their toll and the family disintegrates. A decade later, Pamela, now a young woman, lives in Paris where Victor still resides, opening the door to a possible reconciliation.
Debuting at the Quinzaine in 2007, Mia Hansen-Løve’s debut announces what we have come to appreciate in her cathartic cinema. All is Forgiven ambitiously embeds in its structure (and in this way, successfully grasps) all that is lost, gained, and transmitted through the persistent passage of time.