Allende in His Maze
In the final, heart-wrenching hours of President Salvador Allende and his inner circle, emotions run high in the besieged Palacio de la Moneda on September 11, 1973. Anguish, despair, solidarity, and love collide in a gripping countdown that will alter the course of Chile’s history.
Chilean film maestro Miguel Littin transforms the last hours of Salvador Allende into an urgent and atmospherically tense chamber piece. Daniel Muñoz is magisterial as the honorable president under attack, bringing out the many sides of Allende with a palpable ferocity and lyrical tenderness.