Aloners
Jina, who works at a credit card company call center, avoids building close relationships, choosing instead to live and work alone. When one day her irritating neighbor is discovered dead, having died alone in his apartment, relationships Jina decided to ignore in the past suddenly start to bug her.
Weaving elements of a ghost story into the restlessness of urban life, Hong Sung-eun’s atmospheric debut maps out the emotional safety nets relied upon by city dwellers. Probing the line between solitude and loneliness, Aloners seeks tenderness beyond the monotony of solo lunches and TV dinners.