Altman
Hollywood stars, including Bruce Willis, Robin Williams, and Lily Tomlin, look back on the life and work of filmmaker Robert Altman. While refusing to bow down to Hollywood’s conventions, or its executives, Altman’s unique style of filmmaking earned him worldwide praise and scathing criticism.
A loving portrait of an American maverick, Ron Mann’s in-depth documentary pays tribute to the boundless creative mind of Robert Altman. From home movies to never-before-seen promotion materials, revelatory archival footage captures a filmmaker who never ceased to surprise, whether on or off set.