Amancay
A city and a group of friends. The windows of the buildings at night, the Chacarita Cemetery. A trip by car and the tops of the trees that mix with the lights of a city that denies sleep, that insists on staying awake, like our characters.
Musing on love, life, and creativity over sips of yerba maté, the group of friends in Máximo Ciambella’s monochrome city symphony relate to each other with a loose and relaxed intimacy. Winner of BAFICI’s Grand Prize, Amancay is a darkly flickering gem of the new Argentine cinema.