Amazona
After the tragic death of her eldest daughter, Val left her family behind and escaped into the jungle. Clare, the director of this film, was 11 years old at the time and couldn’t understand what her mother was looking for. Thirty years later, when she becomes pregnant, she decides to confront her.
Filmmaker Claire Weiskopf sets out to “solve the mystery” of her mother Val in this documentary portrait of a true free spirit. With a title that evokes both the legendary female warriors and the river to which Val escapes, Amazona is a deeply personal meditation on motherhood and personal freedom.