Angela
In Angela’s house, there’s a small universe of prescriptions that suggest a permanent concern for her health. She tries to hide it from her neighbors, but when circumstances can no longer be ignored, the herbs of the backyard and the affection of a new friendship will show up to give her shelter.
Marilia Nogueira’s observational short looks at the habits that form around growing old, ultimately celebrating the transformational power of nature, friendship, and community. Teuda Bara’s standout performance as the melancholic Angela is quietly devastating in this humane and sensitive drama.