António One Two Three
António runs away from home and tries to spend the night at his ex-girlfriend’s apartment. There he finds a Brazilian girl, an unexpected guest. Johnny is struggling to stage his first theater play in Lisbon. His friendship with the young light technician will make him face his real problems.
Following in the footsteps of Luchino Visconti and Robert Bresson, Leonardo Mouramateus reimagines Dostoevsky’s story “White Nights” in his loose, Lisbon-set feature debut. In three playful parts and a daydreaming style, António One Two Three excels at depicting contemporary angst and alienation.