Apocalypse Now
Vietnam, 1970. Captain Willard takes a journey upriver to assassinate Colonel Kurtz, a once-promising officer who has gone completely mad. In the company of a Navy patrol boat filled with street-smart kids, an Air Cavalry officer, and a freelance photographer, Willard ventures into enemy territory.
“My film is not about Vietnam. It is Vietnam,” said Francis Ford Coppola of his visionary, Palme d’Or-winning adaptation of Heart of Darkness. With a mythic, truly unforgettable appearance by Marlon Brando, Apocalypse Now traces a visceral descent into madness to comment on the folly of war.