Apples
As an unpredictable, sweeping pandemic causes people to develop sudden amnesia, a man finds himself enrolled in a recovery program designed to help him build a new life. His treatment: performing daily tasks prescribed by his doctors on cassette tape, and capturing each task with a Polaroid camera.
An amnesia pandemic is the backdrop for this subtly poignant and elegantly composed tragicomedy. The deadpan debut of former Yorgos Lanthimos collaborator Christos Nikou, Apples is an allegorical meditation on memory, identity and technology that heralds a profound new voice in the Greek Weird Wave.