Appropriate Behavior
For Shirin, acceptance eludes her from all sides. Her family doesn’t know she’s bisexual, and her ex, Maxine, can’t understand why she doesn’t tell them. Following a family announcement of her brother’s betrothal to a parentally approved Iranian prize catch, Shirin embarks on a private rebellion.
Memories of love and its breakdown tumble in and out of Desiree Akhavan’s debut about a bisexual Brooklynite with an achy heart. Starring as the dejected lead, the Iranian-American writer and director is agnostic about both religious and romantic tradition in this irreverently funny film.