Aquarius
Clara, a vibrant former music critic, cancer survivor, willing lover and widow, is the only remaining apartment owner in a beautiful building targeted for demolition by luxury developers. As the builders’ tactics to remove Clara become hostile, Clara proves to be a force to be reckoned with.
The bold second feature by Kleber Mendonça Filho (Bacurau) is a modern melodrama of fierce feminine resistance. In a tremendous, powerful performance, the great Sonia Braga stars as a woman who refuses to back down in the face of a changing Brazilian society. An engrossing, brilliantly told film.