Aribada
In the middle of the Colombian coffee region, Aribada, the resurrected monster, meets Las Traviesas, a group of Indigenous transwomen from the Emberá tribes. Enchanted by the beauty and power of their spirits, Aribada decides to join Las Traviesas in creating their own trans*futurist community.
Birthed in the lush Colombian forest, Simon(e) Jaikiriuma Paetau & Natalia Escobar’s dreamy short has left its mark on the festival circuit, including Cannes. In a world where the real, the magical, and the spiritual entwine, the Indigenous trans women of the Emberá tribes fashion their own future.