Blind Veysel endures heartbreak as Esma, married for a dowry, confesses lovelessness. She seeks solace in Hüseyin, sparking forbidden love and escape. Despite betrayal, Veysel turns to music, embarking on a transformative journey guided by friend Kasım, evolving into renowned folk poet Ashik Veysel.