Atonement
In 1935, thirteen-year-old Briony sees her older sister Cecilia strip off her clothes and plunge into their country house’s fountain. Watching Cecilia is their housekeeper’s son, Robbie. All three of their lives will be changed forever as Robbie and Cecilia become victims of Briony’s imagination.
Quivering with amorous longing and outrage, Keira Knightley is sensational in this award-winning wartime drama. Adapting impeccable prose into an august work of cinema, Joe Wright finds a tragic, sweeping romance worthy of David Lean in Ian McEwan’s celebrated novel of writing’s ruinous potential.