Avenge But One of My Two Eyes
Avi Mograbi uses the myths of Samson and Masada as a jumping-off point to analyze the period of the Intifada in Palestine. Combining visits to historic places with political discussions in front of the camera, the Israeli director delivers a powerful documentary that resonates in the present day.