Battle in Heaven
A big-city crime becomes an unforgivable one: Marcos and his wife kidnap a baby, the baby then dies. Seeking redemption, Marcos confesses the crime to Ana, his boss’ young daughter and a sex worker in an upmarket brothel. One crime leads to another, and Marcos’ path leads him on a pilgrimage.
Behold! Art cinema in all its grandeur. If you miss the glory days of lauded, grandiose artists making controversial films with spellbinding visual approaches and headline-grabbing, risqué content, look no further than Mexican visionary Carlos Reygadas and his sophomore vision Battle in Heaven.