Baxter, Vera Baxter
Mighty performances from Claudine Gabay and Delphine Seyrig bring to life Marguerite Duras’ (India Song) compassionate film. Fixating on one heartbreaking conversation—as music from a neighboring party permeates the room—Duras creates a one-of-a-kind, visceral experience about the anguish of love.