(Be)Longing
An endangered community: farmers who practise subsistence farming in a mountainous village of northern Portugal, deserted due to emigration. We follow the 49 villagers through four seasons and meet António, a former emigrant who returned home, and Daniel, a young shepherd who dreams of love at dusk.
This impressionistic documentary hybrid from João Pedro Plácido pursues the road less traveled. Distilling the natural beauty of the pastoral landscapes of northern Portugal, the film is a moving study of a place and its people, which explores what it means to live communally and close to nature.