Becoming Male in the Middle Ages
Mirene and André are struggling with infertility issues. Carl and Vicente are undergoing an experimental treatment to have a biological child. Both couples explore what it’s like to build a biological family in a world where the boundaries between the natural and artificial are increasingly blurred.
This luminous miniature of speculative science fiction from Portuguese artist-filmmaker Pedro Neves Marques ponders the very meaning of the nuclear family. Shot on 16mm and bathed in natural light, Becoming Male in the Middle Ages is a provocative meditation on gender, identity, and reproduction.