Bedtime Fairy Tales for Crocodiles
Upon returning to his hometown, a man discovers that for generations his ancestors have been plagued by a mystical spell originally placed on his great-grandfather. In order to prevent his son from this same haunting fate, the man attempts to put an end to the curse once and for all.
With strong magic realist elements and a unique approach, Mexican director Ignacio Cruz plunges into the rich inner life of a man’s quest for emancipation as he searches across generations of a Mexican family. Winner of 7 Ariel awards from the prestigious Mexican Academy of Film Arts and Sciences.