Between the Lines
At the offices of a Boston alternative newspaper, staff members enjoy their carefree and open-minded work environment. Music critic Max uses his influence to score dates, while photographer Abbie goes out with news reporter Harry. But the paper is under threat of being sold to a wealthy publisher.
Drawing on her time at the Village Voice, Joan Micklin Silver’s prescient ensemble drama about the death of independent journalism ripples with a laid-back charm. This long goodbye to the counterculture dodges straight-up nostalgia to show what life was really like for the women of the underground.