Between Two Dawns
After a worker is severely injured in their family business, Kadir is forced into making a moral decision, which will have an impact on his dreams, his family and the life of the injured worker’s wife.
Heralding an exciting new voice in world cinema, Selman Nacar’s assured debut is an intense slice-of-life about the power dynamics woven through a family-owned factory. Shot in the realist vein of Asghar Farhadi, Nacar brings to life the moral dilemmas of his characters with subtlety and verve.