Beyond Clueless
Gathering together and editing footage from over 200 teen movies, Beyond Clueless takes audiences on an exhilarating ride into the mind, body and soul of this genre, exploring the agony and ecstasy of adolescence as well as the tropes of a distinct segment of American film history.
A newly remastered version of this incantatory essay film, which slices straight to the beating heart of the teen movie. Bewitchingly narrated by The Craft’s Fairuza Balk, this ode to American coming-of-age films has an original soundtrack by Summer Camp, the duo behind Romantic Comedy.