Mario Mieli was an activist, an intellectual, a writer and a performer: a key figure in the Italian cultural panorama in the 1970s and among the founders of the Italian Homosexual Liberation Movement. The film retraces Mieli’s life, loves, struggles, and legacy.
Auteur Andrea Adriatico directs newcomer Nicola Di Benedetto in this dazzling biopic of Italy’s forgotten queer hero Mario Mieli. Propelled by the rhythm of Raffaella Carrà’s Rumore and other hits, Bitter Years is a seductive call to arms for future generations and a gem of LGBTQ+ cinema.