Black Bear
At a remote lake house, filmmaker Allison arrives as a house guest to a troubled couple, who have eschewed their life in the city. Battling writer’s block, Allison sparks a calculated game of desire and jealousy in pursuit of a new work that blurs the boundaries of autobiography and invention.
Reaching new heights of structural ingenuity, this mind-boggling meta-comedy is an explosive affair. In one of her best performances, Aubrey Plaza is spellbinding alongside Christopher Abbott in a dark reflection on indie filmmaking, toxic relationships and power dynamics: so tense but so thrilling.