Black Rain
The atom bomb that detonated over Hiroshima killed thousands of people not only on the stroke but in many years to come with the radioactive black rain that followed the blast. Deprived of hope and joy of life, the radiation sickness patients wait for death.
Black Rain’s Hiroshima bombing scenes are perhaps the most nightmarish, visceral recreation of their kind. But the deeply moving tragedy of the film comes more from how attempts at normalcy for survivors are thwarted; be it from delayed illness via the nuclear fallout or societal stigmas.