Blade of the Immortal
Manji, a skilled samurai, is cursed with immortality after a legendary battle. Haunted by the murder of his sister, Manji knows that only fighting evil will regain his soul. He promises to protect a young girl named Rin and help her avenge her parents, who were killed by a group of master swordmen.
Adapting Hiroaki Samura’s popular manga, this samurai epic was the 100th film from Japanese genre maestro Takashi Miike. With enough outlandish weaponry to make even Chang Cheh blush, Blade of the Immortal delivers 140 minutes of sword-wielding, blood-splattered mayhem. Here’s to the next hundred!