Blind
After losing her sight as an adult, Ingrid begins a slow retreat from the world. Encapsulated in the safety of her home, a place where she can feel in control, alone with her husband and her thoughts. She builds fictions around the memory of the things she could once see, but these soon take over.
The fascinating sightless heroine of Norwegian screenwriter Eskil Vogt’s feature debut is a simmering figure that embodies both imagination and sorrow. A sensitive, intriguing leap to the director’s chair by the screenwriter of Oslo, August 31st and Louder than Bombs.