Blind at Heart
After WWII, Helene is ready to do anything to start a new life. As a young woman, she came to the exciting Berlin of the roaring 20s, wanting to become a doctor, and soon fell in love with a man named Karl. But the course of her life took a drastic, irreversible turn when the Nazis came into power.
Spanning several key chapters in German history, Barbara Albert’s stirring adaptation of Julia Franck’s bestselling novel sways between darkness and light. Daring to dive into the thorniness of motherhood, Blind at Heart witnesses the volatile disintegration of a divided nation and a tortured mind.