Blood of My Blood
Winner of the FIPRESCI award, this haunting portmanteau from director Marco Bellocchio is a shrewd social commentary steeped in striking gothic imagery. Set in a convent-prison, the film shifts from past to present, crafting a story that is a love letter to Italy’s past and a critique of its stasis.