Blood Simple
The owner of a seedy small-town Texas bar discovers that one of his employees is having an affair with his wife. A chaotic chain of misunderstandings, lies and mischief ensues after he devises a plot to have them murdered by an unpredictable and evil detective.
A thrilling hybrid of horror and noir, the Coens’ electric debut was the start of their fascination with bewildered people and grim fate. Miscommunication is as lethal as any gunman on the prowl in this surreal and unpredictable film, starring Frances McDormand as an accidental instigator of doom.