Blow Out
While recording sound for a low-budget horror film, a sound engineer inadvertently records the car crash of a presidential hopeful. As he pieces together the truth with a key witness, he finds himself ensnared in a deadly conspiracy.
Foley, cosmetics, political cover-up: the art of artifice bleeds into every corner of a seamy, neon-prinked Philadelphia in this soulful love letter to ambient sound. Brian De Palma assembles a dream team of past collaborators—including John Travolta!—to make this pacy thriller sing and scream.