Blue
A thorough look at one of the most important Turkish rock bands, Blue Blues Band and its two members: Yavuz Çetin and Kerim Çaplı. An inquiry of their existential battles with the society, the music industry and their own minds.
This inventively edited, gripping documentary is an ode to two legends of Turkish music, Yavuz Çetin and Kerim Çaplı, whose lives ended tragically. An exceptional portrait full of rare footage of live gigs and interviews, which captures the ’90s rock scene and the Zeitgeist of a generation.