Both Sides of the Blade
Sara and Jean have been happily together for ten years, until Sara has a chance encounter with François, an old flame and Jean’s former best friend, which forces her to face her feelings for both men. When François asks Jean to work for him, all three are drawn into a web of deception and desire.
Drifting on the troubled waters that crash against the shore of love, Claire Denis’s passionate drama exquisitely tracks the gradual disintegration of romantic intimacy. Framed in blistering close-ups, Vincent Lindon and Juliette Binoche brilliantly conjure the palpable volatility of bruised egos.